Slovensko narodno gledališče Nova Gorica

Naš igralec KRISTIJAN GUČEK je sinoči, 21. 12., prejel Severjevo nagrado

22.12.2014

Na 44. slavnostni podelitvi prestižnih Severjevih nagrad, ki je bila sinoči, 21. 12. 2014, v Škofji Loki, sta nagradi za dosežke v slovenskem poklicnem gledališču v zadnjem letu prejela naš igralec Kristijan Guček in Vesna Slapar iz Prešernovega gledališča Kranj.

Nagrade podeljuje Sklad Staneta Severja, ustanovljen v spomin na legendarnega gledališkega in filmskega igralca. Letos je bila predsednica strokovne žirije Diana Koloini, člani pa Alen Jelen, Jaša Jamnik, Domen Valič in Branko Šturbej.

Žirija je v obrazložitvi zapisala naslednje: Kristijan Guček že celo desetletje – vse od študija na ljubljanski akademiji – izstopa kot zanimiv in talentiran igralec, ki je s serijo svojih vlog obogatil številne uprizoritve v različnih gledališčih. S tremi vlogami iz lanske sezone je dosegel višek svojega dosedanjega razvoja in predstavil široko paleto svojega igralskega izraza. V nadrealistični detektivski komediji Po Magrittu je vlogo malo bistrega inšpektorja Foota izdelal s pomočjo svoje velike igralske prezence in telesne angažiranosti ter izrisal učinkovito parodično sliko v nadrealističnem kontekstu. V gledališkem koncertu poezije Srečka Kosovela Postani obcestna svetilka je bil, tokrat za klavirjem, individualno izrazit in obenem v kolektivnem sozvočju z drugimi igralci pri ustvarjanju likov, ki »prepletajo besede z domišljenimi uprizoritvenimi vzporednimi ali kontrapunktnimi plastmi,« kot je zapisala kritičarka. V absurdni igri Morilec je odigral glavno vlogo Bérengerja, ki mu skoz Ionescov absurdni svet sledimo kot sleherniku ali lastnemu alter egu. Oblikoval ga je kot vseskozi vzhičenega moža akcije, ki se v govoru in dejanjih zapleta v neskončno nit lastnega humanizma. Pravo bravuro pa je ustvaril v dolgem zaključnem monologu, skorajda krajši monodrami: tu je z izvirno senzibilnostjo in lucidnim zasledovanjem meandrov neskončne poti misli, ki tava med odrešitvijo in norostjo, povzel izrazni naboj celotne uprizoritve in jo prignal na višji, osebnejši in obenem univerzalnejši nivo.

guček, morilec

 

 po magrittu, vaja 16