Svetovna premiera koprodukcijske predstave NAJBOLJŠA EVROPSKA PREDSTAVA na Poljskem
Marko Bratuš, Haris Pašović
NAJBOLJŠA EVROPSKA PREDSTAVA
Tragikomedija
Trajanje 165 minut (z odmorom)
PREMIERE
Gledališče Jan Kochanowski v Opolah (Poljska), 13. 10. 2023
Fundacija Gledališče Due Parma (Italija), 21. 10. 2023
Gledališča Malta (Malta), 9. 2. 2024
SNG Nova Gorica (Slovenija), 16. 4. 2024
Nacionalno gledališče Kosovo (Kosovo), 25. 4. 2024
IZJAVA REŽISERJA
»Najboljša evropska predstava je naslov naše koprodukcijske predstave, s katero želimo raziskati, kaj je dandanes evropsko gledališče in kaj Evropa, kakšne so naše dolžnosti in odgovornosti tako v javnem gledališču kot tudi na področju umetnosti. Evropo doživljamo kot eno veliko stvar, lahko celo kot našo družino ali kot svojo rodno državo. Sedaj je pravi trenutek, da govorimo o teh stvareh in mi to naredimo na resen, ampak tudi zabaven način. Koprodukcije med gledališči se mi zdijo zelo pomembne tako v evropskih kot tudi neevropskih državah. Pri tej predstavi se je povezalo pet odličnih gledališč iz petih držav, v njej igra izjemna igralska zasedba in sodelujejo izvrstni sodelavci. Na nek način je ta predstava pravo praznovanje gledališča. Tako to čutim.« (Haris Pašović)
O PREDSTAVI
V žiriji vseevropskega gledališkega festivala, zasnovanega po vzoru Evrovizije, se znajde pisana zasedba žirantov z nalogo, izbrati najboljšo evropsko gledališko predstavo. Naloga se zdi precej enostavna, če ne bi bili žirantje iz vseh vetrov, vsak s svojim pogledom na gledališče, vsak iz svojega družbenega konteksta ter z izrazito izdelanim mnenjem, ki ga dodatno poskušata usmeriti še direktorica festivala in sam evropski politični vrh. Ko se v vsej zmedi zdi, da položaj ne bi mogel biti bolj zapleten, se jim pridružijo še tragična novica, korupcijska afera, policija in razjarjeno stavkajoče gledališko občinstvo. S perspektive žirantov, ki predstavljajo vsak po enega od ključnih pogledov na gledališče (igralci, režiserji, kritika, strokovni sodelavci, pisci in upravniki gledališč), uprizoritev obračuna z modnimi trendi v gledališču in pretrese odnos do ustvarjalcev, dobička, občinstva ter drugih aktualnih in perečih tem, kot so gibanje #metoo, ekologija, politično gledališče in zabavljaštvo.
O IDEJI
Ideja za mednarodni projekt se je rodila v komisiji Borštnikovega srečanja, kjer sta se med žiranti znašla Norbert Rakowski, direktor gledališča iz Opol na Poljskem, in režiser Haris Pašović. Med žiriranjem sta se namreč poigravala z idejo, kako bi lahko preko dilem, s katerimi se soočajo žirantje festivala, spregovorili o stanju gledališča v Evropi danes. S pomočjo evropske mreže gledališč ETC smo tako pri snovanju projekta uspeli združiti pet gledališč, ki bodo sodelovala s po dvema nastopajočima, s strokovnim sodelavcem in s postprodukcijo predstave v svojem mestu.
USTVARJALNA EKIPA
Prevajalec Marko Bratuš | Režiser Haris Pašović | Dramaturg Sean Buhagiar | Lektor Philip Leone-Ganado | Skladatelj Trimor Dhomi | Kostumograf in scenograf Krystian Szymczak | Koreograf Robert Nuha | Oblikovalec svetlobe Branislav Milinković | Oblikovalec videa Dino Hujić
IGRAJO
Paola De Crescenzo, Ana Facchini, Davide Gagliardini, Ibrahim Koma, May-Linda Kosumovic, Weronika Kozakowska, Małgorzata Kowalska, Philip Leone-Ganado, Felix Römer, Gianni Selvaggi, Armend Smajli, Błażej Stencel
Projekt je podprl ETC Development Grant. Aktivnosti mreže ETC sofinancira Evropska unija (Creative Europe).