Slovensko narodno gledališče Nova Gorica

Gaj Žmavc, Edward Clug, Alexander Ekman

Leva desna, leva desna

Gostuje Balet SNG Maribor

Baletni triptih sodobnih koreografij

na sporedu

Za predstavo trenutno ni razpisanih terminov.


trajanje Predstava traja 2 uri ter ima 2 odmora

o delu


Maestro, koreografska noviteta mladega slovenskega baletnega plesalca in koreografa Gaja Žmavca, je nastala iz navdušenja nad Antonínom Dvořákom in njegovimi velikimi deli klasične glasbe. 24 plesalcev skozi gib ponazori orkester, muzo in dirigenta.

Hill Harper's Dream je mednarodno priznani slovenski koreograf Edward Clug prvič postavil za operno hišo v Zürichu (2013). S surrealizmom prežeta predstava z glasbo Milka Lazarja teži k transcendentalni eteričnosti.

Left Right Left Right je švedski koreograf Alexander Ekman, nedvomno eden izmed najzanimivejših koreografov sodobnega časa, z glasbo Mikaela Karlssona ustvaril za haaški Lucent Danstheater (2012). Osnovni plesni impulz koreografije se osredotoča na koncentracijo, (pravo)čas(ov)nost oziroma timing in ritem.

 

MAESTRO

Koreografija Gaj Žmavc
Glasba Antonín Dvořák: Simfonija št. 9 v e-molu, "Iz novega sveta", op. 95 (4. stavek), Slovanski plesi za klavir, op. 72 (Dumka)
Praizvedba 2. marec 2018, Velika dvorana SNG Maribor

Zasedba Gaj Žmavc, Tetiana Svetlična, Asami Nakashima, Branka Popovici, Ines Petek, Vanja Vitman, Metka Masten, Hristina Stojčeva, Jelena Lečić, Lara Maher, Neja Hrastar, Ema Perič, Satomi Netsu, Liza Podjavoršek, Monja Obrul, Yuya Omaki, Sytze Jan Luske, Filip Jurič, Alexandru Pilca, Ionut Dinita, Jan Trninič, Tiberiu Marta, Mircea Golescu, Cristian Popovici, Vasilij Kuzkin, Vadim Kurgajev, Jakob Korošec, Aleks Šišernik

Koreografska noviteta mladega slovenskega baletnega plesalca in koreografa Gaja Žmavca je po avtorjevih besedah nastala iz navduševanja nad velikimi deli klasične glasbe. Osnovni koncept sodobne koreografije nastaja za 24 plesalcev, ki bodo skozi gib ponazorili orkester, muzo in dirigenta. Avtor se bo ob abstraktni scenografski postavitvi (24 stolov, abstraktna orkestrska školjka) med ustvarjalnim procesom naslonil na zanimiv in očem širše množice skrit proces kreiranja in nastajanja zvoka. Notni zapisi, ki so se ohranili skozi stoletja do danes, so po Žmavčevih besedah brez veščine in virtuoznega obvladanja glasbenih inštrumentov zgolj kos papirja, v katerih pa se skrivajo genialne ideje ustvarjalcev, če jih znamo prebrati na prav način. Za impozantnim zvokom, ki ga proizvajajo orkestri, se skriva kompleksen proces in popolna sinhronizacija mase ustvarjalcev, ki pa je pod popolno kontrolo enega človeka – dirigenta. Glavno koreografovo vodilo bo tako predvsem "plesna orkestracija" oziroma prikaz moči in efekt mase, ki jo na gibalno virtuozen, včasih komičen in igriv način osmišlja ter skozi manipulacijo sestavlja in razstavlja kreator predstave. Sodobni balet Maestro sestavljajo trije medsebojno povezani deli: Kreacija in Muza, Simfonija, Odmev.

 

HILL HARPER'S DREAM

Koreografija Edward Clug
Glasba Milko Lazar
Praizvedba: 16. februar 2013, Opernhaus Zürich

Zasedba Asami Nakashima, Catarina de Meneses, Ines Petek, Branka Popovici, Jelena Lečić, Tetiana Svetlična, Matjaž Marin, Ionut Dinita, Sytze Jan Luske, Yuya Omaki, Alexandru Pilca, Filip Jurič

Mednarodno priznani slovenski koreograf Edward Clug je v začetku leta 2013 za operno hišo v Zürichu postavil svojevrstni nov koreografski mejnik, ki je doživel sijajen odziv v tujini in ga želi predstaviti tudi slovenskemu občinstvu. Glasbena zasedba (v pisavi slovenskega skladatelja Milka Lazarja) s surrealizmom prežetega dela Hill Harper's Dream je prav tako nekoliko nenavadna in teži k transcendentalni eteričnosti, saj jo sestavljata dve harfi. Po Clugovih besedah se iz naslova koreografije sugestivno kaže in duhovito združi vizualna in zvočna podoba predstave. Kot pojasnjuje avtor, se Hill Harper's Dream ne dogaja visoko v gorah niti na ravnem polju, ampak nekje vmes, tj. na 212 centimetrov visokem hribu. Omenjeni vplivi se ne nazadnje odražajo v celovitem estetskem diapazonu in prečiščeni koreografski atmosferi, ki s svojo fantazijsko simboliko trka neposredno na naše nezavedno in obiskovalcu z bogato paleto plesne ekspresije naslika nov sveženj še nedoživetih sanj.

 

LEFT RIGHT LEFT RIGHT

Koreografija Alexander Ekman
Glasba Mikael Karlsson
Praizvedba 23. februar 2012, Lucent Danstheater, Den Haag

Zasedba Catarina de Meneses, Olesja Hartmann Marin, Asami Nakashima, Tetiana Svetlična, Jelena Lečić, Vanja Vitman, Branka Popovici, Hristina Stojčeva, Matjaž Marin, Sytze Jan Luske, Filip Jurič, Yuya Omaki, Alexandru Pilca, Aleks Šišernik, Ionut Dinita, Jan Trninič, Mircea Golescu,  Klavdija Stanišič

Švedski koreograf Alexander Ekman je nedvomno eden izmed najzanimivejših koreografov sodobnega časa, ki se z globoko meditativnim preizpraševanjem posveča predvsem iluminaciji bivanjskih simptomov današnjega človeka. S svojim neobičajnim smislom za humor, naglimi plesnodramaturškimi preobrati, številnimi elementi presenečenja in premišljenimi izpeljavami ustvarja koreografije, s katerimi se lahko marsikdo poistoveti, najde navdih ali celo poišče ključ do rešitve navidezno nerešljivega problema. Koreografijo Left Right Left Right je Ekman ustvaril za haaški Lucent Danstheater v začetku leta 2012, njen osnovni plesni impulz pa se osredotoča na koncentracijo, (pravo)čas(ov)nost oziroma timing in ritem. Lahko bi rekli, da je Ekmanova koreografija, ki bo po praizvedbi v Haagu doživela svojo prvo postavitev prav na velikem odru mariborskega Baleta, nekakšna študija človeškega gibanja, ki se zgodi na dokaj nekonvencionalen način, tj. z uporabo 16 tekalnih trakov, s preprostimi, a zato nič manj prepričljivimi odrskimi učinki in z menjavanjem sodobnih zvočnih pejsažev. Ekmanov umetniški cilj, ki je vselej usmerjen v transformacijo avditorija in premikanje "normirane" percepcije publike, se tudi tokrat navezuje na temeljno vprašanje, ki si ga je zastavil pred ustvarjalnim procesom: "Zakaj pravzaprav potrebujemo to delo?"

Prikaži celoten spored za predstavo

  • 17. 03. 2020 ob 20.00. SNG Nova Gorica, veliki oder. Abonma Ples, Konto in Izven. Izbirna predstava za abonente. Preloženo
  • odpovedano