Skoči na vsebino

Bertolt Brecht

Gospod Puntila in njegov hlapec Matti

Ljudska igra

Bertolt Brecht

Gospod Puntila in njegov hlapec Matti

Herr Puntila und sein Knecht Matti

PREMIERA

15. april 1999

Ustvarjalci

Igrajo

V medijih

Primorsko dramsko gledališče je z včerajšnjo največkrat uprizorjeno Brechtovo dramo Gospod Puntila in njegov hlapec Matti odigralo predzadnjo premiero letošnje sezone. Besedilo sta prevedla Mojca Kranjc in Milan Jesih, skorajda ves novogoriški ansambel pa je pod režijskim vodstvom Bojana Jablanovca prikazal zanimivo igro o gospodovalnem človeku in njegovem šoferju.
Klara Krapež: Brechtovo dramsko delo je pripoved o dvolični osebnosti, katere značajske poteze ne izvirajo iz individualnih in psiholoških razlogov, ampak so se izoblikovale zaradi družbenih razmer in razredne pogojenosti. Veleposestnik Puntila in njegov hlapec oz. šofer Matti ustvarjata dvostranski odnos, v katerem je tenkočutno prikazana vsa tragičnost, zaznamovanost tistih, ki so zgoraj in tistih, ki sodijo v nižji razred in so spodaj. Bine Matoh v vlogi Puntile tako v opitem stanju odseva dobrotljivost in iskreno skrb za sočloveka, trezen pa zmore pokazati le nezanimanje in hladno preigravanje lastne moči v odnosu do družine, služničadi ter prijateljev. V obupni želji biti dober in prijazen, zmore svoje najboljše lastnosti udejaniti le v opitem stanju, ko se realizem izgublja v iluziji. Njegovo nasprotje je hlapec oz. šofer Matti, igra ga Boris Mihalj, ki muhe svojega gospodarja premaguje s premetenostjo in razumom lastnega mišljenja, pa prav zaradi nihajočega odnosa Puntile nikoli ne izda. Na posestvu živi življenje svobodnega človeka. Ko mu je gospodarjevega nemogočega obnašnja dovolj, pa se pragmatistično umakne in odide drugam. V njunem odnosu predstavlja pomembno prelomnico Puntilova hči Eva, ki jo igra Lara Jankovič. V vlogi razvajene veleposestnikove hčerke je namreč tipična razredna predstavnica, kar je ključno dejstvo, ki pripomore, da njena poroka z Mattijem propade. Še ena od gospodarjevih namer v stanju opitosti, ki želi, da bi s poroko dokazal, kako je mogoče preseči razredno opredeljenost. Vsi trije glavni protagonisti Bine Matoh, Boris Mihalj in Lara Jankovič so vloge odlično odigrali. Pohvala pa gre tudi ostalim igralcem in štirim otrokom v vlogi izvajalcev songov, pod režijskim vodstvom Bojana Jablanovca so namreč ustvarili zanimivo predstavo, zaznamovano z Brechtovim pojmovanjem gledališča, ki naj bi neprestano spodbujalo gledalčev kritičen odnos do dogajanja na odru.
Klara Krapež, Radio Slovenija, Danes do 13.00, 16. 4. 1999.