Skoči na vsebino

Sebastjan Starič, Borut Bučinel, Marko Bratuš

Britev: duet za perfomerja in njegov karakter

Gibalno - gledališka predstava

Sebastjan Starič, Borut Bučinel, Marko Bratuš

Britev: duet za perfomerja in njegov karakter

Krstna uprizoritev

Britev: duet za performerja in njegov karakter je predstava Boruta Bučinela in koreografa Sebastjana Stariča, ki se prek prepleta plesnega, gledališkega in meta-plesno-gledališkega področja spopada z vprašanjem umestitve pravega moškega v sodobno družbo. Kdo je pravi moški, kakšna je vloga pravega moškega danes, je Borut Bučinel pravi moški, je to mogoče Sebastjan Starič, kaj je potemtakem nepravi moški? Je raziskovanje s pomočjo gledališkega izraza sploh pravi način, kako odgovoriti na ta vprašanja?
Borut Bučinel se s pomočjo fizično zahtevne koreografije prebija prek asociativnega minskega polja moškosti in ob tem neizogibno trči v meje lastne moškosti in karakterja, ki se jih ne da preseči drugače kot s kančkom humorja in samoironije.
Borut Bučinel in Sebastjan Starič sta se prek odra in giba spoznala pred več kot petnajstimi leti v DIC-u v vlogi učenca in mentorja ter v prijateljskem odnosu ostala vse odtlej. Pri predstavi Britev sta se ponovno znašla v podobnem položaju, le da se danes oba poklicno ukvarjata z umetnostjo, sta nekoliko bolj zrela in imata za seboj več življenjskih izkušenj. Pri ustvarjanju se jima je pridružil še dramaturg in režiser Marko Bratuš, ki je predstavi zagotovil tretje, nekoliko nevtralnejše oko.

Avtorji: Sebastjan Starič, Borut Bučinel, Marko Bratuš
Režija in koreografija: Sebastjan Starič
Dramaturgija: Marko Bratuš
Nastopa: Borut Bučinel
Fotografija: Miran Bratuš
Kostumografija: Dajana Ljubičić in Young Squat
Izdelava lutke: Barbara Bulatović
Glasba: Aldo Kumar in Borut Praper
Oblikovanje svetlobe: Martin Lovšin in Borut Bučinel
Tehnična izvedba: Martin Lovšin
Izvršna producentka: Inga Remeta
Produkcija: Gledališče Glej

V medijih

Kaj se zgodi, če trije moški nekaj mesecev kontemplirajo na temo moškosti in poskusijo svoj razmislek prevesti v odrski jezik? Predstava, od znotraj navzven prepojena s testosteronom in povrhu še premierno uprizorjena na dan žena, je produkt že preizkušenega dvojca Bučinel in Starič, plesalca in koreografa, ki se jima je tokrat pridružil še dramaturg Marko Bratuš.
V mnogo pogledih je Britev ena najiskrenejših odrskih stvaritev zadnjega časa. V prizorih odkrivamo prenekatere reference na dosedanje ustvarjanje avtorjev, asociativna sosledja gibov nas na nepričakovano komičen način vodijo skoz vso lepoto in bedo moškega (oziroma univerzalno človeškega) obstoja, monologi pa so dekonstruirani v spet zelo iskreno »meta-jamrarijo«. Bučinel je performer in pol, naravnost akrobatsko preklaplja med pripovednimi, poetičnimi in gibalno nadvse zahtevnimi prizori, slalom, ki ga napoveduje že podnaslov predstave pa brez prevelikega truda izvabi še kak očaran vzdih dekletom v prvi vrsti.
Čeprav je nastopajoči en sam, se na odru čisto zares odvija duet, na kar nas precej dramatično opozarjajo menjave luči, katerih avtor je, v kombinaciji z Martinom Lovšinom, spet Bučinel. Svoj klimaks 'duet' doživi v zadnjem prizoru, ko na odru hkrati ugledamo 'performerja' in 'njegov karakter' v podobi marionete. Ko oba akterja predstave skupaj ležeta k počitku, je njuna gledališka naloga končno izpolnjena. Podobno pretresljiv je morda prizor s plaščem – grenka pripoved o ljubezni skoraj demoničnih razsežnosti. Na drugi strani so enako učinkoviti tisti bolj komični prizori, kot na primer že prav nespodoben saksofonski orgazem, odigran s pomočjo naključnega dekleta iz publike, ali pa kratka karikatura klasične nesrečne ljubezenske zgodbe, kjer smo priča še ščepcu internega zbadanja med avtorji predstave.
Borut Bučinel, Sebastjan Starič in Marko Bratuš so 'tapravi desci'. Ko se po premieri svoje Britve in enem najdaljših aplavzov, kar so jih v zadnjem času imeli priložnost slišati slovenski odri, priklonijo publiki, ni o tem nobenega dvoma.
Ajda Bračič, Koridor - Križišča umetnosti

12. 5. 2015, 20.00. SNG Nova Gorica, mali oder.