Skrivni dnevnik Jadrana Krta
The Secret Diary of Adrian Mole Aged 13 3/4
PREMIERA
14. september 2002
Ustvarjalci
-
Prevajalca
Irena Duša, Zdravko Duša -
Režiserka
Katja Pegan -
Dramaturg
Miha Trefalt -
Lektor
Srečko Fišer -
Scenograf
G.V.R. -
Kostumografinja
Meta Sever -
Koreografinja
Nataša Kos Križmančič -
Glasba
Mirko Vuksanović -
Oblikovalec luči
Samo Oblokar
Igrajo
Jadran Krt
Andrej ZalesjakPavlina Krt
Lara Jankovič k. g.Jure Krt
Bine Matoh k. g.Gospod Lukas
Jože Hrovat k. g.Gospa Lukas
Mira Lampe-Vujičić k. g.Babica
Teja Glažar k. g.Nigel
Dorjan Krapše k. g.Pandora
Tamara Velikonja k. g. / Nina Cijan k. g.Bert Baxter
Peter Musevski k. g.Barry Kent
Gorazd Jakomini k. g.Dorina Krivec
Dušanka Ristić k. g.Šolarke
Nina Luin k. g. / Maja Orel k. g. / Nina Cijan k. g. / Tamara Velikonja k. g.Gospod Cepidlak
Milan Vodopivec k. g.Queenie
Dragica Kokot k. g.Upravnica
Nevenka Vrančič k. g.
V medijih
DNEVNIK NAJSTNIKA
V novogoriškem gledališču so uvedli sezono z razposajeno uprizoritvijo za najstnike in starše. Skrivni dnevnik Jadrana Krta (The Secret Diary of Adrian Mole Aged 13 ¾), ki ga je britanska pisateljica Sue Townsend leta 1984 po lastni knjižni uspešnici priredila za oder, se je tudi tokrat izkazal za plodno izhodišče duhovitega, radoživega in nevsiljivo poučnega odrskega dogodka za najširši krog občinstva.
Jadran Krt, ki samorastniško uveljavlja kritično razmerje do vsega, kar ga obkroža, da bi se »izklesal« v intelektualca, v skritem dnevniku drastično razkriva podobo svojega družbenega okolja: naveličanost, dolgočasje in nezvestobo kot pojavne oblike krize v družini oziroma zakonu; fašistoidne poskuse vzpostavljanja avtoritete učiteljev, ki se ne zmorejo upirati dražljivi privlačnosti medijskih ponudb za zapravljanje časa (in zdravja) mladostnikov; vse bolj pasivno in strpno sprejemanje nasilja ter vseh vrst odvisnosti; odrinjenost starih ljudi ipd. Razkriva pa tudi ljubezen (s Pandoro, vzporedno pa tudi med simpatičnima starcema, Bertom Baxterjem in Queenie) kot nemara najzdravilnejši način preživetja v neprijaznem okolju, a tudi nujnega mehčanja lastne razumniške premočrtnosti.
Režiserka Katja Pegan je ob sodelovanju dramaturga Miha Trefalta ustvarila dinamično grenko-humorno uprizoritev, ki izraža njeno dobro poznavanje in naklonjenost do razmišljanj in čustvovanj mladostnikov, zaradi česar je njihove vloge pogumno zaupala »naturščikom«. Z vključevanjem najstnikov, ki so v uprizoritvi lahko le bili, kar so, je sicer tvegala neenovitost, pridobila pa živost in avtentičnost. S simultanim in stilizirano realističnim prizoriščem Krtovega stanovanja ji je učinkovito pomagal scenograf G. V. R., s socialno, generacijsko in individualno pomenljivimi kostumi pa Meta Sever. Songe je všečno uglasbil in aranžiral v slogu aktualnih pop smeri Mirko Vuksanović, njim ustrezno koreografijo pa dodala Nataša Kos Križmančič.
Med protagonisti so najprepričljivejše vloge izoblikovali Lara Jankovič (kot nezrelo lebdeča Pavlina Krt, dokler se na koncu ne vrne na trdna tla), Bine Matoh (kot nespretno cagavi mamin sinček in pasivno dobrodušni mož Jure), Peter Musevski (kot odtrgano svobodomiselni starec Bert Baxter) in Teja Glažar (kot energična Babica). Z manjšimi vlogami so podobo Jadranovega okolja ostrili še Jože Hrovat, Mira Lampe-Vujičić, Gorazd Jakomini, Dušanka Ristić, Milan Vodopivec, Dragica Kokot in Nevenka Vrančič. V naslovni vlogi je izrazil precej najstniške avtentičnosti Andrej Zalesjak, ob njem pa v vlogah vrstnikov še Dorjan Krapše, Tamara Velikonja / Nina Cijan idr.
Slavko Pezdir, Delo, 18. 9. 2002
22. 4. 2020, 23.37. SPLET.