Ustvarjalci
-
Režiser
Marjan Bevk -
Dramaturginja
Diana Koloini -
Lektor
Srečko Fišer -
Scenografka in kostumografka
Breda Varl -
Avtor glasbe
Mirko Vuksanović -
Koreografka
Andreja Obreza -
Oblikovalec luči
Samo Oblokar
Igrajo
Zvezdica zaspanka
Nevenka VrančičBoter Mesec; Klicar; Pripovedovalec
Stane LebanKomet Repatec; Razbojnik Ceferin
Milan VodopivecSladoledar; Zvezdogled
Tone ŠolarPrva zvezda; Človek iz gumija; Pepe Lučka
Teja GlažarDruga zvezda; Zamorec
Dragica KokotTretja zvezda; Papiga
Nevenka Sedlar
V medijih
ZVEZDICA ZASPANKA
Manjkalo je nekoliko čarobnosti in skrivnostnosti, ki pravljici ne škodi
Otroška pravljica Franeta Milčinskega Zvezdica zaspanka je bila igrana na slovenskih odrih že ničkolikokrat, tako da je treba veliko domišljije, da ne bi vsaka nova uprizoritev zdrsnila v rutino ali reprodukcijo.
Predstava, ki pravzaprav uvaja novo sezono Primorskega dramskega gledališča, se je skušala v režiji Marjana Bevka iztrgati konvencionalnosti. Tako po oblikovni kot igralski plati in glasbenemu ritmu je ustvarjala zvočno podobo sedanjega časa, pri čemer pa malce zapostavlja oniričnost, čeprav je vsebina seveda še vedno v dokazovanju, da je glavna človekova vrednota srce. Zvezdica zaspanka, ki jo boter Mesec zaradi kršenja urnikov za kazen pošlje na Zemljo, vzbudi čustvenost celo v razbojniku Ceferinu, ki je imel do srečanja z zlato zvezdo namesto srca v prsih kamen. Komaj pa zapiše po zvezdičinih navodilih besedo »ljuba«, se mu kamen odtaja in v njem začne utripati polnost ljubezni. Z ljubeznijo pa se na svetu uredijo še vse narobe stvari. Pravljica torej, ki je povedna tudi v današnjem mrzlem času.
Režiser Marjan Bevk jo je oblikoval s skromnimi rekviziti, ovrednotil je predvsem pripovedovanje, kot da bi šlo za pravljico za lahko noč. Zvezdici zaspanki so poudarke dajali sodoben glasbeni ritem in songi v stilu (nekoliko zastarelega) rocka. Čeprav jo je mlado občinstvo sprejemalo z očitnim odobravanjem, pa ji je manjkalo nekoliko čarobnosti in skrivnostnosti, kar v nobeni pravljici ne škodi. A bila je uglajena pripoved z nekaj lepimi prizorčki na semnju dobre volje, tako da bo nemara prav najmlajšim zelo prijala. Igralske vloge so bile temu primerno oblikovane, nežno in nekonfliktualno, tako da niti Ceferin ni vzbujal pretiranega strahu. Igralci so oder obvladovali radoživo in delovali neposredno, lahko bi zapisali čisto, in dopuščali, da jih je otroška domišljija nadgrajevala.
Marij Čuk, Dnevnik, 7. 10. 1994
Festivali in gostovanja v tujini
• Teden slovenske drame Kranj, 1995
• Festival otroških poklicnih gledališč, Ljubljana, 1994
• Teden slovenske drame, Kranj, 1995 (dve predstavi)
• 6. Pikin festival, Velenje, 1995 (tri predstave)