Slovensko narodno gledališče Nova Gorica

Teatro Stabile di Torino, Italija

Renesansa

Evropska gledališka konvencija / European Theatre Convention

na sporedu

27. 5. 2021. Splet

Projekt Renesansa, ki ga organizira Evropska gledališka konvencija ETC (European Theatre Convention), bo na spletu ponudil ogled kratkih petminutnih filmov 22 gledališč iz 18 evropskih držav. Dramsko izhodišče projekta predstavlja pojem renesansa. 250 evropskih umetnikov in ustvarjalcev, ki so sodelovali pri projektu, so se navdihovali v filozofiji in težavah življenja v času  pandemije. Premislili so realnost življenja v tem nenavadnem času in potenciale za ponovno rojstvo gledališča. Renesansa predstavlja tudi preporod gledališč v virtualnem prostoru, ki so v tem času preizkusila in predstavila nove oblike besedil, zasnovala dela za digitalni oder in razvila digitalne dramaturgije.
Vsak delovni dan med 9. majem in 4. junijem 2021 bo na spletu objavljen en video enega gledališča iz serije. Filme si boste lahko ogledali kar od doma, in to brezplačno.

 

Teatro Stabile di Torino, Italija

Brez možnosti za spremembe, če bi bili omejeni na to, da smo večno le mi sami, bi bilo življenje obupno. Upanje, da se bomo lahko »pozdravili«, upanje, da bomo videli boljše dni, da se bomo izboljšali in razvili, je najbolj neprecenljivo darilo, ki ga dobimo ob prihodu na ta svet. To je lahko strašljivo, a s strahom se moramo soočiti in ga premagati, in z bolečino prav tako. »Panta rei os potamòs« so rekli stari Grki, »Vse teče kakor reka«: sprememba je stalna in svetloba in tema se neprestano izmenjujeta.
»Ta čas se soočamo z obdobjem teme. Naš ekosistem je moten; virus, preprost virus je prevzetnost kapitala (in vse, ki ga malikujejo, četudi proti svoji volji) spravil na kolena. Množica različnih področij se je znašla v krizi. V kakšnem svetu kultura ni prepoznana kot zdravilo za dušo, kakor so priznana zdravila za telo? Kakšen je svet, v katerem lahko odpraviš gledališča, kinematografe in muzeje?  
Kakšne vrste svet je svet družabnih medijev, v katerem ni nič več družabnega? Če pomislimo na to pandemijo, na to nepričakovano ustavitev, kot na priložnost da »umremo« in se »prerodimo« na podlagi novih predpostavk, potem bi imela vsa ta bolečina nekakšen pomen. Če bi lahko vzpostavili novo vrsto humanizma, tako, ki bi obnovila vrednote, kakršne so spoštovanje narave, spoštovanje življenja, spoštovanje raznolikosti in želje po bolj uravnovešenem načinu življenja, potem vse to, kar smo do sedaj pretrpeli ne bo zaman. Svoje upe polagam v mlade.« Serena Sinigaglia


Scenarij Serena Sinigaglia po motivih Evripidovih Prošnjic
Režija Serena Sinigaglia & Omar Nedjari
Glasba: Renaissance Omarja Nedjarija
Zborovodja: Francesca Della Monica
Zvok: Giuseppe Amato
Montaža: Omar Nedjari
Angleški podnapisi: Prescott Studio
Vodja umetniškega, programskega in izobraževalnega oddelka: Barbara Ferrato
Vodja oddelka za scenske umetnosti: Marco Albertano
Nastopajo študentje igralske šole gledališča Teatro Stabile di Torino:

Davide Antenucci, Andrea Caiazzo, Lucia Corna, Chiara Dello Iacovo, Lucrezia Forni, Sara Lughi, Pietro Maccabei, Lucia Raffaella Mariani, Gabriele Matté, Eva Meskhi, Erica Nava, Cristina Parku, Davide Pascarella, Enrica Rebaudo, Edoardo Roti, Kyara Russo, Letizia Russo, Daniel Santantonio, Lorenzo Tombesi, Gabriele Valchera, Giacomo Zandonà