Slovensko narodno gledališče Nova Gorica
26april
Petek ob 20.00

Henrik Ibsen

Ko se mrtvi prebudimo

SNG Nova Gorica, mali oder

13maj
Ponedeljek ob 19.00

Pier Paolo Pasolini

Ubesedovanje

SNG Nova Gorica, mali oder

22maj
Sreda ob 20.00

Goran Vojnović

Pod svobodnim soncem

SNG Nova Gorica, veliki oder

23maj
Četrtek ob 20.00

Shelagh Stephenson

Pet vrst tišine

SNG Nova Gorica, mali oder

30maj
Četrtek ob 20.00

William Shakespeare

Mnogo hrupa za nič

SNG Nova Gorica, veliki oder

31maj
Petek ob 19.00

Tijana Grumić

52 hertzov

SNG Nova Gorica, mali oder

Video

  • Pod svobodnim soncem

  • Distanca

  • Ko se mrtvi prebudimo

  • Ubesedovanje

  • George Kaplan

  • Umirajoči bog Triglav

  • Oleanna

  • Neustrašne

  • Janko in Metka

  • Smrčuljčica

  • Živalske novice

  • Čarovnik iz Oza

  • Antonton

  • Kaos

  • Antigona

  • Perpetuum mobile

  • Mojster in Margareta

  • Čriček in temačni občutek

Tantadruja za predstavo v celoti je prejela uprizoritev Šest oseb išče avtorja

20.05.2020

V torek, 19. maja 2020, je na socialnih omrežjih treh gledališč (SNG Nova Gorica, SSG Trst in Gledališče Koper) potekala 10. podelitev primorskih gledaliških nagrad tantadruj 2020. Ker je bilo v sedanjih razmerah slavnostni dogodek v živo nemogoče izpeljati, so se organizatorji odločili dogodek predstaviti dvakrat: najprej na zaslonu, kasneje, ko bodo razmere dopuščale, pa še v živo.

Nagrade tantadruj 2020 je žirija, ki so jo sestavljali Ivana Zajc, Janez Starina in Andraž Gombač, podelila trem prejemnikom: za gledališki dosežek, igralsko stvaritev in predstavo v celoti.

Tantadruja za PREDSTAVO V CELOTI je prejela uprizoritev ŠEST OSEB IŠČE AVTORJA Luigija Pirandella v režiji Paola Magellija in produkciji SNG Nova Gorica.

Tantadruja za IGRALSKO STVARITEV je dobil JURIJ DREVENŠEK za vlogo radijskega novinarja v drami Na valovih Saše Pavček v režiji Alena Jelena (koprodukcija SSG Trst, ŠKUC gledališča in CD Ljubljana)

Tantadruja za GLEDALIŠKE DOSEŽKE je prejela ekipa pod vodstvom Jake Ivanca, dramaturginje Ire Ratej in tehničnega vodje Iva Štokoviča za niz spletnih bralnih uprizoritev Cankarjevih dram v projektu GLEDALIŠČE ZA MATURO.

Tantadruja za ŽIVLJENJSKO DELO je žirija v sestavi Ingrid Kašca Bucik, Bine Matoh in Nataša Sosič podelila tržaški kostumografinji MARIJI VIDAU.

Iskrene čestitke vsem nagrajencem!

Utemeljitev nagrade za predstavo v celoti: Pirandellova Šest oseb išče avtorja v režiji Paola Magellija in produkciji Slovenskega narodnega gledališča Nova Gorica

Šest oseb išče avtorja, najde pa gledalca – tudi tako lahko povzamemo uspeh velike uprizoritve na velikem odru novogoriškega gledališča. Dramsko klasiko italijanskega nobelovca Luigija Pirandella v prevodu hišnega lektorja Srečka Fišerja sta režiser Paolo Magelli in njegova stalna dramaturška sodelavka Željka Udovičić Pleština postavila z ekipo, po zaslugi katere gledalci pozabimo, da imamo pred sabo uprizoritev stoletje starega besedila. Predstava Šest oseb išče avtorja je močna v vseh segmentih, je tako sodobna kakor tudi zvesta dramski predlogi. Ustvarjalci so se ognili pretiranemu aktualiziranju Pirandellove igre o soočenju dveh disfunkcionalnih družin: gledališke, ki ravnokar začenja vajo, in skrivnostne z družinskimi člani, ki so se rodili kot dramske osebe in zagotavljajo »dramo, polno bolečine«. Magellijeva ekipa je Pirandellu premišljeno in z občutkom pripisala nekaj replik, ki skupaj z videom in elektronsko glasbo podkrepijo avtorski delež in prispevajo k še krepkejšim, tu pa tam tudi zelo udarnim trkom resničnosti in fikcije v “metagledališki drami absurda”. K prepričljivi celoti so prispevali scenograf Lorenzo Banci, kostumograf Leo Kulaš, za glasbo sta poskrbela Ivanka Mazurkijević in Damir Martinović Mrle, za video Blaž Valič in Valentin Pavlin, sodelovali so scenska slikarja in kiparja Lorenzo Banci in Vasja Kokelj, oblikovalka maske Tina Prpar, oblikovalec svetlobe Samo Oblokar ... Preveč jih je, da bi lahko našteli vse, v prvi vrsti pa ontološka vprašanja o gledališki umetnosti – in tudi življenju – postavljajo igralci najrazličnejših generacij, tako člani novogoriškega ansambla kakor gostje. V glavnih vlogah izstopajo Arna Hadžialjević kot predrzna, posmehljiva, napadalna, a tudi ranljiva in ranjena Pastorka, Matjaž Tribušon kot družinski oče, ki si z gostobesednimi monologi prizadeva opravičiti in upravičiti svoje ravnanje, in Kristijan Guček kot vzkipljiv režiser, ki se trudi razumeti ves ta cirkus in na noge postaviti svojo – ali njihovo – predstavo. Tu nikomur več ni jasno, kje in ali sploh je meja med resničnostjo in fikcijo, vsi pa dobro vemo: četudi resnične izkušnje morda resnično ni mogoče uprizoriti, imamo pred sabo pravo gledališče!