Slovensko narodno gledališče Nova Gorica

Virtualna (dnevna) soba / Virtual (Living) Room

Plesno združenje Tangaj, Romunija / Tangaj Dance Association, Romunia

VR 360 video

na sporedu

Za predstavo trenutno ni razpisanih terminov.

o delu

Kadri Sirel, karizmatična plesalka estonskega porekla, in Zelda, fiktivna umetna inteligenca, sta oblikovali svoj lastni mentalni zemljevid. Kadri in Zelda poskušata rešiti skrivnost procesa spominjanja neke koreografije, ki nastane spontano in ni nikoli zares povsem predstavljena. Odnos med njima, ki se gradi na ironiji in relaksaciji, je dinamičen in negotov. Prisotnost gledalcev spodbuja k preizpraševanju, kako naj bi neko predstavo videli, in kakšna je vloga vsakega udeleženca v tej izmenjavi informacij in občutij.    

VR scenarij in umetniško vodenje: Simona Deaconescu & Cristian Pascariu
Koreografija: Simona Deaconescu & Kadri Sirel
Izvajalec: Kadri Sirel
Animacija: Ioana Trușcă
Glasba: Raul Masu

Ustvarjalci 360 videa: Marius Cătălin Hodea, Radu Gorgoș, Sebastian Zsemlye, Mircea Crivoi, Mai Tan, Leon Marc Schoeder, Thien Nga, Donika Karachorska, Jochen Feitch, Ivana Druzetic

Izvršni producent: Andrei Stehan

Produkcija Tangaj Collective v partnerstvu s Hochschule Düsseldorf – University of Applied Sciences, Lavalabs studio Dusseldorf, sofinancirana s strani Nacionalnega kulturnega sklada, del projekta Moving Digits – augmented dance for engaged audiences, ki ga sofinancira Creative Europe, razvita v rezidencah Sõltumatu Tantsu Lava (Estonija) in Tanzhaus NRW (Nemčija)

 

VR 180° ITNERAKTIVNA, NA PREDMETIH TEMELJEČA INSTALACIJA

Srečanje med Kadrijem, Zeldo in občinstvom odpre igriv prostor domišljije v katerem so drobni predmeti povezani s koščki njihovega miselnega zemljevida. Vsakič, ko občinstvo izbere predmet, sistem sproži nov spomin. Instalacija je sestavljanka devetih belih miniaturnih figuric v fotografski črni škatli. Občinstvo je izzvano, naj na novo kartira proces predstave v nekronološkem zaporedju. Interaktivna VR izkušnja, ustvarjena v sodelovanju Univerza aplikativnih znanosti v Düsseldorfu in LAVAlabs Studio Düsseldorf , temelji na senzorjih, ki povezujejo  virtualni prostor s telesno senzoričnostjo predmetov iz resničnega življenja.

Kadri in Zelda se srečata v  360-stopinjski črni praznini, da bi se pogovorila o metodah spominjanja plesa, ki sta ga ustvarila pred skoraj letom dni v Talinu. Občinstvo sedi na premičnih stolih, ki jim omogočajo, da se vrtijo okoli osi. Video je optimiziran za opremo Oculus Go in Samsung Gear VR , mogoče pa ga je uporabljati tudi na drugih VR napravah.  Predstava je nastala ob pomoči VR specialista Mariusa Cătălina Hodea, animacijo pa podpisuje Ioana Trușcă. Zvok je ambisoničen in omogoča potopitveno izkušnjo, ki sta jo ustvarila mojster obdelave zvoka Sebastian Zsemlye in glasbenik Raul Masu.

Cristian Pascariu  je filmski režiser in scenarist, ki se strastno zanima za izobraževanje, umetnostno terapijo in integracijo vizualnih elementov v gledališke predstave. Leta 2010 je diplomiral na Fakulteti za gledališče in film v mestu Cluj-Napoca, in sicer na oddelku za kinematografijo, fotografijo in medije. Magisterij je opravil na oddelku za umetnostno terapijo  na Nacionalni univerzi za gledališče in film v Bukarešti. Cristianovi scenariji so bili izbrani na več kakor 20 delavnic in mednarodnih programov, posvečenih  filmu, na primer Mediterranean Film Institute Workshop (Grčija, 2019), Connecting Cottbus Development Program (Nemčija, 2018), Transylvania Pitch Stop (Romunija, 2018), New Horizons Studio + (Poljska, 2017) ), ScripTeast (Poljska, 2017). Režiral je  več kratkih filmov, ki so se uvrstili v selekcije preko sedemdesetih mednarodnih filmskih festivalov. Trenutno sodeluje z različnimi produkcijskimi hišami v Bukarešti na animiranih, kratkih in celovečernih filmskih projektih in pripravlja svoj prvi celovečerec, ki ga bo producirala produkcijska hiša Libra Film Productions. Med letoma 2010 in 2018 je na Fakulteti za gledališče in film v Cluju-Napoci predaval igro pred kamero. Leta 2012 je skupaj s kolegi iz Create.Act.Enjoy postavil temelje za najkompleksnejši projekt umetnostne terapije v Romuniji. V dveh romunskih bolnišnicah je izvajal terapevtske delavnice, pri katerih je uporabljal VR tehnologijo. Sodeloval je z več romunskimi gledališči in z Nacionalno opero v Cluju-Napoci in oblikoval vizualne elemente za predstave, ki so jih režirali Mihai Măniuțiu, Silviu Purcărete in László Bocsárdi.

Simona Deaconescu je romunska koreografinja in filmska ustvarjalka, ki dela v različnih žanrih in formatih. Proučuje družbene konstrukte na robu znanstvene fantastike in objektivne realnosti, včasih s pomočjo ironije in črnega humorja.
Diplomirala in magistrirala je na oddelku za koreografijo na Nacionalni univerzi za gledališče in film v Bukarešti. Prejela je štipendijo danceWEB (2014) in nagrado nacionalnega plesnega centra v Bukarešti CNDB (2016), bila je Aerowaves Twenty18 Artist (2018) in Springboard Danse Montréal Emerging Choreographer (2019). Ko je bila v letih 2019 in 2020 rezidenčna umetnica evropskih projektov Moving Digits in Biofriction, je razvila je nova dela, povezana z mikrobiologijo in virtualno realnostjo. V letu 2022 bo kot umetnica delovala v povezavi s CNDB.  
Leta 2020 je Simona Deaconescu začela raziskovati zgodovinske plesne kuge, kar jo je pripeljalo do tega, da je ustvarila »Koreomanijake«, dokufikcijsko predstavo o plesni epidemiji v Strasbourgu leta 1518, ki je premiero doživela na CNDB v Bukarešti. V letu 2022 je Forecast Mentee Artist, njena mentorica pa je francoska koreografinja Mathilde Monnier, in rezidenčna umetnica PACT Zollverein s projektom "Ramanenjana", novo dokufikcijsko predstavo o plesni epidemiji na Madagaskarju leta 1863. Njeno raziskovanje se bo s pomočjo štipendije Dance Research NRW  nadaljevalo v Aachnu in Kölnu, kjer se bo osredotočila na plesno kugo v Porenju iz leta 1374.
Njena prejšnja dela so se predstavila na festivalih, v gledaliških hišah, galerijah, muzejih in na arhitekturnih prizoriščih, pred evropskim in severnoameriškim občinstvom. Leta 2021 je gostovala na The 13th Dance in Vancouver Biennial (Kanada), Off Europa Festival (Nemčija), Spill Open Festival (Združeno kraljestvo) in na Antistatic Festival for Dance and Performance (Bolgarija). Leta 2014 je Simona Deaconescu ustanovila svojo svojo “projektno” skupino, Tangaj Collective, leta 2015 pa je postal soustanoviteljica in umetniška direktorica festivala BIDFF - Bucharest International Dance Film Festival. 

Prikaži celoten spored za predstavo

  • 14. 05. 2022 ob 19.00. SNG Nova Gorica, zgornji foyer. Brezplačen ogled
  • 14. 05. 2022 ob 21.00. SNG Nova Gorica, zgornji foyer. Brezplačen ogled